Schreef ik vorigge week nog dat ik, in een poging hip, jong en modern te blijven, een Twitter account heb aangemaakt, vandaag blijk ik helemaal niet tot de doelgroep te behoren, aldus de Metro.

Naar aanleiding van hardnekkige geruchten dat jongeren weinig ophebben met Twitter, besloot marktonderzoeker Nielsen dit eens haarfijn uit te pluizen. De uitkomst van het onderzoek onder maar liefst een kwart miljoen internetters spreekt boekdelen. Zelfs onder 55-plussers is Twitter populairder dan bij tieners en prille twintigers, terwijl verreweg de meeste tweets afkomstig zijn van de leeftijdcategorie daartussenin.
De kans dat de. Berichtendienst het sms’en, hyven of chatten als tienertrend van de toekomst aflost, lijkt dus vrijwel nihil.

Fijn, heb ik weer. Of ik val niet onder prille twintigers, of ik hoor niet bij de doelgroep. Verklaart meteen waarom mijn vader er eerder bij was dan ik.

Twitter is dus meer het medium om te klagen over je kinderen, je opvliegers en je slepende midlife crisis. Duidelijk niet om te klagen over je zeurende, aan Twitter verslaafde ouders met hun opvliegers, menopauzes en midlife crisis.